måndag 27 oktober 2014

4.2 igen! Överriggat!


4.2-segling en gång till fredagen 24 oktober denna gången kraftigt överriggat! En monsterprognos med sydlig vind >15m/s i flera dagar visade upp mot >4m. Eftersom Lillis är så långgrunt är det ändå väldigt snällt, bara att välja storlek på vågor. Riktigt fint var det med lång period mellan vågorna. Hade tyvärr svårt med vågseglingen med så överriggat, men många sköna hopp blev det.

Klart bekvämt med +50cm högvatten, då det blev surfbart ända från riggytan och över hela "kite"-plattvattnet där det gick att "speeda" lite, även om min quad vågis inte direkt är någon idealisk speed-planka.




Bland den största prognos jag sett (färjan Umeå-Vasa verkar inte kunna
läsa prognoser lika bra, då den tydligen fick stå 4h mitt på kvarken vänd mot vinden
och vänta på mindre vågor)
Mot slutet lyckades jag stuka foten i en landning efter ett högt hopp, då jag gled ur fotstroppen, så ingen mer segling resten av helgen, men Lillis bjöd på fina dagar även lördag och söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar