torsdag 23 januari 2014

En bra avslutning

Sista dagen bjöd på hyfsat tryck på förmiddagen. Men trots att vi var tidigt ute var det lite dåligt med prylar i rätt storlek. Fick välja aningen smått segel, 5.0, men kompenserade med lite större bräda, 109l Chango. Bra vågor vid Ponta Leme längst ut. Sämre vind där dock, så fick kämpa en del för att hänga med de lite flackare vågorna. Men några träffade rätt med sköna svängar.
Gick in och drack och bytte sen upp mig till 5.7. Då vinden avtagit lite blev det identisk upplevelse, lite trögt. När jag efter en stund träffade rätt och fick en bra våg kände jag att det var en värdig avslutning på veckan.

Eftermiddagen ängnades åt en sighseeingtur till spots på västkusten, Ponta Preta, Canoa, Alibaba, Secret Spot, mfl. Inga vågor idag utom på Secret Spot.

Jag har fått segla varje dag, fått köra riktigt bra vågor och fått varit med om en riktigt stor dag med en show i världsklass. Jag har utvecklats och för första gången känna på och fått grundläggande kontroll på frontside vågsegling. Dessutom ett helt gäng nya vänner. Veckan avslutades med party med gruppen av människor som lärt känna varandra.

Klockren vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar